Generelt om salg

Den pris som står ved bestilling, er den gældende bestillingspris.

Prisen som er angivet ved bestillingstidspunktet er den gældende pris og ændres ikke i tilfælde ved hverken prisfald eller stigning.

Ved køb af et produkt på vores hjemmeside, er der ikke indgået en bindene købsaftale med BWS Computers ApS, før ordren er godkendt og bekræftet af BWS Computers ApS

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, udsolgte varer og trykfejl samt evt. kodefejl i prisdatabasen.

Hvis en pris åbenlyst er forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi derfor ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Alle produkter er på hjemmesiden angivet inkl. Moms i Danske kroner(DKK)

Fortrydelsesret

Generelt for private kunder, har vi en 14 dages fortrydelsesret på varer købt på vores hjemmeside. Denne fortrydelsesret er gældende fra dagen du har modtaget varen, herefter har du 14 dage til at sende varen retur. Bemærk at varen ved retur skal fremgå som ny, så vi kan sælge varen videre til en anden kunde. Bemærk dog at du gerne må pakke varen ud og prøve/undersøge den og vurdere den egenskaber ligesom du typisk vil have mulighed for at forholde dig til eksemplar af varen i en fysisk forretning.

Hvis varen dog er blevet skadet eller bærer præg af at have været brugt mister du ikke din fortrydelsesret af den grund, men du forvente at skulle betale for den værdiforringelse af varen, som skyldes brug udover at have undersøgt og prøvet varen. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at varen er værdiløs, vil du ikke være berettiget til at få dine penge tilbage. Det er i første omgang os, der vurderer varens eventuelle værdiforringelse- Du kan klage til Forbrugerklagenævnet, hvis du er uenig i vores vurdering.

Afbestillinger

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør du kontakte os via mail (kontor@bws.nu), med alle detaljer angivet i ordrebekræftelsen, samt afbestilling og ordre nummer i titlen.

BWS Computers ApS kan ikke sikre dig at din bestilling kan afbestilles.

Generelt kan f.eks. specialbyggede computere, uden for standardmodellerne ikke afbestilles.

Generelt kan software med softwarelicenser ikke afbestilles eller returneres

Vi giver besked ved ordrebekræftelsen, hvis der er varer hvor fortrydelsesretten ikke gælder.

Ved tilbagelevering af varer bør du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du står til ansvar pakken/varerne, indtil vi modtager den. Det vil være praktisk at gemme postkvittering samt evt. track and trace nummer. Udgifterne for forsendelse ved fortrydelse betales af dig som ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten.

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet, til det samme betalingskort, hvorfra købet er foretaget, inden for få dage.

For virksomheder / kunder med CVR nr.:

Kunden er uberettiget til at afbestille/returnere en leverance, efter at aftale om salg er indgået mellem Kunden og BWS Computers ApS.

BWS Computers ApS kan imidlertid ved skriftlig aftale herom mellem Kunden og BWS Computers ApS

undtagelsesvis vælge at acceptere, at Kunden afbestiller/returnerer en leverance af hardware, såfremt:

a: Leverancen returneres i den stand, hvori den blev leveret af BWS Computers ApS

og i ubeskadiget og uåbnet originalemballage.

b: Leverancen består af varer, der lagerføres af BWS Computers ApS

c: Returnering sker til BWS Computers ApS for Kundens regning og risiko, og Kunden betaler et gebyr til dækning af BWS Computers ApS

omkostninger i forbindelse med afbestillingen/returneringen.

c.1. I ubrudt originalemballage beregnes 10 % i returgebyr.

c.2. I brudt originalemballage beregnes 15 % i returgebyr.

c.3. I ødelagt / ikke salgsbar originalemballage/ eller uden emballage beregnes 40 % i returgebyr.

Levering

BWS Computers ApS sørger for levering med GLS samt PostNord (med mindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog at GLS / PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos GLS / PostNord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato.

BWS Computers ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS / PostNord.  I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender BWS Computers ApS naturligvis en ny leverance uden beregning.

Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS / PostNord målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage.

BWS Computers ApS tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering, for varer som er på eget lager.

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og øvrigt udland.

Betaling

Vi tilbyder gebyrfri betaling på alle vores understøttede betalingsmetoder. Vi tilbyder betaling med:

  • Dankort
  • Eurocard/Mastercard
  • Visa Electron
  • Visa/Dankort
  • Mastercard Debet
  • Mastercard (3D-Secure)
  • Mastercard Debet (3D-secure)
  • Visa (3D-Secure)
  • Visa Electron (3D-Secure)

Alle gebyrfrit.

Returadressen er følgende:

BWS Computers ApS

Kongensgade 2

8700 Horsens

Danmark

Pakken skal mærkes ”Fortrydelsesret” og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos BWS Computers ApS. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.

Du kan også blot komme til den fysiske butik, som er på ovenstående adresse, inde for vores åbningstider.

Udgifter til tilbagelevering af en vare som følge af fortrydelse, hviler på dig som forbruger.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten efter Forbrugeraftaleloven finder ikke anvendelse på

1) aftaler hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for BWS Computers ApS forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.,

2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

 3) levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

7) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

8) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på og

9) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium

Reklamationsret

Som forbruger har man 2 års reklamationsret hvilket betyder at du enten kan få varen repareret, ombytte, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå af særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet, som ikke oprindeligt var installeret på produktet. Hvis fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, kan man altid tage produktet herind til fejlsøgning og reparation. På vores eget værksted har produkter købt hos os halv pris på vores værksted altså 290 DKK, uafhængig af tid brugt på produktet.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer

Forsvarlig returnering

Alle produkter returneret til BWS Computers ApS skal være forsvarligt indpakket.

Alle dele der har medfulgt produktet skal medfølge i returnering, samt læsbare medier og lignende der knytter sig til produktet der reklameres over, skal returneres sammen med det fejlbehæftede produkt.

Ved CPU’er, ram. Harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Alle produkter modtaget fra BWS Computers ApS som er indpakket i antistatisk materiale ved ankomst, skal lige så returneres i tilsvarende antistatisk materiale.

Kompatibilitet

BWS Computers ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer som følge af en kunde-ændring i en konfiguration af BWS Computers ApS sammensatte komponenter. BWS Computers ApS kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer mellem hardwareløsdele ved køb til selvmontering.

Tilbageleverede eller tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl

Ved returnering af en varer som ikke indeholder fejlen kunden har angivet, og vi ikke kan fremprovokere fejlen eller finde den ved relevante test, vil enheden blive tilbageleveret eller tilbagesendt til kunden plus et testgebyr for den tid BWS Computers ApS har brugt på at teste og arbejde med produktet.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb kan du altid henvende dig til os i butikken eller på vores mail: Kontor@bws.nu. Hvis vi ikke herefter finder en løsning kan du altid kontakte EU-kommissionens online klageportal eller www.forbrug.dk